Mitsubishi Lancer Ralliart και Sportback

Τα πάντα για τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων. Δοκιμές, Παρουσιάσεις, υπέρ και κατά.

Συντονιστής: venzinas

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
SaxoS
Επίτιμο Μέλος*
Επίτιμο Μέλος*
Δημοσιεύσεις: 4209
Εγγραφή: 26 Φεβ 2006, 20:22
Αυτοκίνητο: Saxo vTs F.E
Φύλο: Άντρας
Τοποθεσία: Κόρινθος / Λ.Ω.Ε
Επικοινωνία:

Mitsubishi Lancer Ralliart και Sportback

Δημοσίευση από SaxoS »

"Σε εκδήλωση που πραγματοποίησε στην Βαρκελώνη, η Mitsubishi παρουσίασε τόσο τη νέα πεντάθυρη έκδοση του Lancer που ακούει στο όνομα Sportback, όσο και την έκδοση Ralliart, η οποία θα διατίθεται τόσο στο Sportsedan όσο και στο Sportback."

Στην παρουσίαση, το Ralliart ήταν διαθέσιμο μόνο στο Sportsedan, επομένως οι μοναδικές οδηγικές εμπειρίες που είχαμε απ' το Sportback, ήταν αυτές απ' την έκδοση με τον κινητήρα των 1,8 λίτρων.

Επίσης πρέπει να σημειώσουμε, ότι το Ralliart ήταν σε έκδοση προπαραγωγής -το αυτοκίνητο θα αρχίσει να διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά απ' το 2009- ενώ το Sportback θα έρθει στη χώρα μας στα τέλη Οκτωβρίου με αρχές Νοεμβρίου.

Επομένως δεν ήταν δυνατόν να γνωρίζουμε ακόμη τις τιμές, στις οποίες θα διατίθενται και τα δύο μοντέλα. Αυτό όμως δεν μας εμπόδισε να πάρουμε μια πρώτη γεύση απ' το πώς συμπεριφέρονται στους ισπανικούς δρόμους...

Super Lancer και όχι Evo light. Έτσι χαρακτηρίζει η Mitsubishi το Ralliart και, όπως διαπιστώσαμε, αυτός ο χαρακτηρισμός ανταποκρίνεται πλήρως στην πραγματικότητα.

Το νέο Ralliart δεν είναι ένα φτηνότερο υποκατάστατο του κορυφαίου Evo, αλλά μια γρήγορη έκδοση του «απλού» Lancer, η οποία στην πεντάθυρη μορφή της, θα ανταγωνίζεται εκτός απ' τον άσπονδο εχθρό Impreza WRX, το τετρακίνητο Golf R32, καθώς και τα διάφορα δικίνητα GTI 200+ ίππων της μικρομεσαίας κατηγορίας, όπως το Mazda 3 MPS, το Opel Astra OPC ή το Seat Leon Cupra.

Καρδιά του νέου Ralliart είναι μια «αποδυναμωμένη» έκδοση του 2λιτρου κινητήρα τούρμπο του Evo, η οποία αποδίδει 240 ίππους στις 6.000 στροφές και 35 kgm ροπής απ' τις 2.500 μέχρι τις 4.725 στροφές.

Θα περίμενε κανείς ότι αυτή η δύναμη είναι παραπάνω από αρκετή για να κινήσει το Ralliart σε πολύ γρήγορους ρυθμούς.

Το βάρος, όμως, που έχει να υπερνικήσει ο κατά τα άλλα ισχυρός και πρόθυμος κινητήρας, ξεπερνά τον 1,5 τόνο, 1.550 κιλά για την ακρίβεια! Επομένως ο τρόπος που κινείται στο δρόμο το Lancer θυμίζει τα δίλιτρα GTI που αναφέραμε νωρίτερα.

Δίλιτρα GTI θυμίζουν και οι επιδόσεις του Ralliart αφού για τα 0-100 χλμ./ώρα χρειάζονται -σύμφωνα με την εταιρεία- 7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική φτάνει τα 230 χλμ./ώρα.

Από το Evo είναι δανεισμένο και το σύστημα τετρακίνησης. Έτσι, και στο Ralliart υπάρχουν τρία διαφορικά, με το κεντρικό να είναι ενεργό (Active Center Differential), το μπροστινό ελικοειδές και το πίσω μηχανικό.

Η μοναδική διαφορά ανάμεσα στα δύο συστήματα είναι ότι αυτό του Ralliart δεν έχει το AYC (Active Yaw Control) του Evo, ενώ το ABS είναι το στάνταρ ABS του Lancer και όχι το Sport ABS του Evo.

Η ισχύς μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη SST που συναντήσαμε για πρώτη φορά, πού αλλού, στο Evo. Εδώ η διαφορά σε σχέση με το κιβώτιο του Evo είναι ότι αυτό του Ralliart έχει μακρύτερη 5η και 6η σχέση, ενώ απουσιάζει το πρόγραμμα Super Sport drive απ' το Auto mode.

Όπως και στο Evo, έτσι και στο Ralliart οι αλλαγές γίνονται αστραπιαία και κυρίως πολύ ομαλά. Θα λέγαμε πως το SST αποτελεί το σημαντικότερο όπλο του νέου Ralliart. Το υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης είναι γρήγορο και ακριβές, αλλά δεν είναι μεστό σε αίσθηση και επιπλέον έχει μια έντονη τάση επαναφοράς.

Τέλος, τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους 294 χιλιοστών με διπίστονες δαγκάνες μπροστά και δίσκους 302 χιλιοστών πίσω (!), είναι δυνατά και με καλή αίσθηση στο πεντάλ.

Με το Sportback η Mitsubishi θέλει να μπει σε μια κατηγορία απ' την οποία απουσίαζε τα τελευταία χρόνια με τα προηγούμενα Lancer και Carisma στην Ευρώπη, αυτή των μικρομεσαίων χάτσμπακ.

Με μήκος βέβαια που φτάνει τα 4,59 μέτρα, το Sportback βρίσκεται ανάμεσα στην κατηγορία C και D, αλλά το θέμα δεν είναι αυτό. Το θέμα είναι ότι τα πεντάθυρα χάτσμπακ αποτελούν το 75% των πωλήσεων της κατηγορίας C.

Επομένως ήταν φυσιολογικό οι υπεύθυνοι της Mitsubishi να μην θέλουν να λείπουν άλλο από αυτή την κατηγορία. Όπως είπαν και οι ίδιοι στην παρουσίαση του αυτοκινήτου, «με το Sportback θέλουμε να κρατήσουμε τους πελάτες που έχουμε, αλλά να κερδίσουμε και καινούργιους».

Σχεδιαστικά το Sportback έχει πολλές επιρροές απ' το πρωτότυπο Concept-Sportback που είχε παρουσιάσει η Mitsubishi το 2005.

Και σ' αυτό δηλαδή υπάρχει η «Jet fighter» μάσκα -εμπνευσμένη απ' το μαχητικό F2 που κατασκευάζει η Mitsubishi- που φορούν όλες οι εκδόσεις του Lancer και η οποία τείνει να γίνει σήμα κατατεθέν της εταιρείας, αλλά και η έντονα κεκλιμένη, σφηνοειδής πίσω πόρτα.

Επιθυμία των ανθρώπων της Mitsubishi ήταν να κατασκευάσουν ένα αυτοκίνητο που να συνδυάζει το στιλ με την πρακτικότητα. Γι' αυτό τον λόγο αποφάσισαν να σχεδιάσουν ένα σχήμα που συνδυάζει τα καλύτερα από δύο κόσμους, αυτόν των κλασικών hatchback και αυτόν των sport hatch - εξού και η ονομασία Sport-back.

Ενδεικτικά αναφέρουν ότι η σχεδιαστική πηγή έμπνευσής τους, ήταν το σχεδιαστικά πρωτοποριακό sport hatch της δεκαετίας ΄70-΄80, Saab 900.

Το σημαντικότερο χαρακτηριστικό του νέου Sportback είναι οι δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού. Το πάτωμα του χώρου αποσκευών είναι μεταβαλλόμενο σε ύψος, προκειμένου να βοηθά στην φόρτωση ογκωδών αντικειμένων, ενώ τα πίσω καθίσματα πέφτουν σε διαμόρφωση 60-40 με το πάτημα ενός διακόπτη.

Έτσι η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ κυμαίνεται απ' τα 344 έως τα 1.394 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα. Κατά τ' άλλα, το Sportback συμπεριφέρεται στον δρόμο ακριβώς όπως το Sportsedan.

Οι πιο ανήσυχοι οδηγικά αγοραστές της ευρωπαϊκής αγοράς, θα έχουν την δυνατότητα να παραγγείλουν το Sportback με μια πιο σπορ ανάρτηση, η οποία περιλαμβάνει παχύτερες κατά ένα χιλιοστό αντιστρεπτικές δοκούς (21 αντί για 20 χιλιοστά), πιο σφιχτά ελατήρια-αμορτισέρ, μπάρα θόλων και ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών σε ελαστικά 215/45.

Οι αλλαγές αυτές αναμένεται ότι θα τονίσουν ακόμη περισσότερο την έτσι κι αλλιώς σπορτίβ συμπεριφορά του μοντέλου.

Το Sportback θα διατίθεται με τους ίδιους κινητήρες που φορά και το Sportsedan, δηλαδή τον 1,5 με τους 109 ίππους, τον 1,8 με τους 143 και φυσικά τον δίλιτρο τούρμπο με τους 240 ίππους της έκδοσης Ralliart.

Όπως δήλωσε η Mitsubishi, δεν θα υπάρξει πεντάθυρη έκδοση του Evo. Κάποια πράγματα μένουν ανέγγιχτα...
ΕικόναΕικόναΕικόνα

Απάντηση

Επιστροφή στο “Νέα μοντέλα αυτοκινήτων”