Audi A5 1.8T - Ταξιδευτής

Τα πάντα για τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων. Δοκιμές, Παρουσιάσεις, υπέρ και κατά.

Συντονιστής: venzinas

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
SaxoS
Επίτιμο Μέλος*
Επίτιμο Μέλος*
Δημοσιεύσεις: 4209
Εγγραφή: 26 Φεβ 2006, 20:22
Αυτοκίνητο: Saxo vTs F.E
Φύλο: Άντρας
Τοποθεσία: Κόρινθος / Λ.Ω.Ε
Επικοινωνία:

Audi A5 1.8T - Ταξιδευτής

Δημοσίευση από SaxoS »

Εικόνα

"Προσφέροντας την ποιότητα, την ασφάλεια και τα εξαιρετικά οδικά χαρακτηριστικά στα οποία μας έχει συνηθίσει η Audi, με τον πολύ καλό κινητήρα τούρμπο των 1,8 λίτρων που προσφέρει και τις αντίστοιχες επιδόσεις, το A5 είναι ένα όμορφο κουπέ που βρίσκεται στο στοιχείο στα μακρινά ταξίδια έξω από το μποτιλιάρισμα της πόλης"

Το λανσάρισμα του A5 υποτίθεται ότι ξεκίνησε πέρσι με την παρουσίαση του S5, στην πραγματικότητα όμως, πέρα από τις ομοιότητες σε επίπεδο αμαξώματος, εκείνο το αυτοκίνητο είναι κάτι το εντελώς διαφορετικό από τα υπόλοιπα A5, φτάνοντας, όπως γράφαμε στη δοκιμή του «στις παρυφές της κατηγορίας των υπεραυτοκινήτων».

Περιμέναμε, λοιπόν, με μεγάλη περιέργεια τις πιο ...γήινες εκδόσεις του A5, για να δούμε αν τα όσα μας εντυπωσίασαν στο S5 αποτελούσαν, τηρουμένων των αναλογιών, γενικότερα χαρακτηριστικά της γκάμας.

Από πλευράς αμαξώματος φυσικά δεν υπάρχουν και πολλές διαφορές, πέρα από τον πολυτελέστερο και ταυτόχρονα πιο «σπορτίφ» χαρακτήρα του S5, αφού κατά τα άλλα έχουμε το ίδιο αμάξωμα μεγάλου κουπέ, που λόγω των διαστάσεών του (μήκος 4,63 μ.) εγγυάται, παρά το «κεκλιμένο» κουπέ σχήμα του, την ύπαρξη 4 κανονικών θέσεων για επιβάτες κι ενός κανονικού χώρου αποσκευών.

Η διαφορά, ειδικά με την έκδοση του 1.8Τ που δοκιμάσαμε εμείς και η οποία δεν ήταν η πλουσιότερη από πλευράς εξοπλισμού, είναι ότι εδώ, επειδή λείπει το περιστροφικό χειριστήριο των συστημάτων πληροφόρησης και ψυχαγωγίας στην κεντρική κονσόλα, υπάρχουν πίσω από το μοχλό ταχυτήτων περισσότερες θέσεις για μικροπράγματα, κάνοντας το αυτοκίνητο πιο πρακτικό και βολικό στην καθημερινή χρήση.

Κατά τα άλλα, το A5 φιλοξενεί 4 ενήλικους επιβάτες, χωρίς όμως την άνεση που θα άφηνε να υποτεθεί το μεγάλο μήκος του. Οι πίσω κάθονται κάπως οριακά κι αν ο οδηγός είναι πάνω από 1,85 μ. δύσκολα μπορεί να βολέψει κάποιος άλλος τα πόδια του στο πίσω κάθισμα.

Από την άλλη πλευρά, ο χώρος αποσκευών είναι επιπέδου οικογενειακού αυτοκινήτου με τα 455 λίτρα του (με ρεζέρβα «ανάγκης») και με ένα απόλυτα κανονικό σχήμα που εγγυάται την πλήρη εκμετάλλευσή του. Το αυτοκίνητο, λοιπόν, μπορεί να παίξει άνετα το ρόλο του ως κουπέ «μεγάλου τουρισμού», προσφέροντας όσα χρειάζεται ένα ζευγάρι για ένα μακρινό ταξίδι, αλλά και τη δυνατότητα μεταφοράς δύο φίλων πίσω σε μια πιο σύντομη διαδρομή, π.χ. κατά τη σαββατιάτικη έξοδο.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και μπορεί το κάθισμα να μην είναι του ίδιου επιπέδου με το μπάκετ του S5, είναι όμως καλό και, χάρη στις αρκετές ρυθμίσεις που προσφέρει αυτό και το τιμόνι, μπορείς να βρεις με ακρίβεια τη θέση που σε βολεύει.

Ίσως είναι κάπως πιο σκληρό, όπως και τα υπόλοιπα καθίσματα άλλωστε, σε σχέση π.χ. μ' ένα γαλλικό ή ένα ιταλικό αυτοκίνητο, όχι τόσο πάντως ώστε να γίνεται κουραστικό. Η ποιότητα κατασκευής είναι βέβαια κορυφαία, όπως σε όλα τα αυτοκίνητα της Audi και σαφώς ανταποκρίνεται στα 38.500 ευρώ που κοστίζει το αυτοκίνητο.

Όπως αντίστοιχα ανταποκρίνεται και το επίπεδο του εξοπλισμού, στο οποίο περιλαμβάνονται όλα τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, αυτόματος κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου, radio-CD me 4 ηχεία, υπολογιστής ταξιδιού, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς ομίχλης κλπ.

Στη βασική έκδοση του A5 χρησιμοποιείται ο ...θαυματουργός υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1,8 λίτρων του γερμανικού γκρουπ, που αποδίδει εδώ 170 ίππους. Ισχύς προφανώς παραπάνω από αρκετή για να εξασφαλίσει τις επιδόσεις που περιμένει κανείς από ένα «ταξιδιάρικο» κουπέ, πολύ περισσότερο όμως έχει σημασία το ότι συνδυάζεται με μία εξαιρετική ροπή, η μέγιστη τιμή της οποίας (25,5 kgm) αποδίδεται σταθερά από τις 1500 ως τις 4800 στροφές.

Έτσι, «τραβάει» σταθερά και γραμμικά από οποιαδήποτε ταχύτητα κι αν πατήσεις το γκάζι, επιταχύνει το αυτοκίνητο αποφασιστικά, εξασφαλίζοντας ασφαλέστατα προσπεράσματα και ικανοποιεί από πάσης πλευράς τον οδηγό, που δεν αισθάνεται ότι οδηγεί μια «βασική» έκδοση στην οποία έγινε οποιοσδήποτε συμβιβασμός.

Στην πραγματικότητα οι επιδόσεις θα ήταν ακόμα καλύτερες αν οι Γερμανοί δεν το είχαν παρακάνει με τις σχέσεις μετάδοσης του (καλού) κιβωτίου, οι οποίες είναι υπερβολικά μακριές (αν και είναι 6 συνολικά, κάτι που τους προσέφερε τη δυνατότητα για πιο «πυκνή» διάταξή τους και χρησιμοποίηση μόνο μιας μακριάς 6ης για οικονομία στον αυτοκινητόδρομο).

Προφανώς οι Γερμανοί έκαναν αυτή την επιλογή επιδιώκοντας τη βελτίωση της οικονομίας, όπως όμως έχουμε επισημάνει κι άλλες φορές, αυτό ισχύει όταν κινείται κανείς συνήθως σε μεγάλους δρόμους εκτός πόλης. Ειδικά στις ελληνικές συνθήκες οι μακριές σχέσεις δεν προσφέρουν ιδιαίτερη οικονομία κι αυτό αποδεικνύεται και με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, που δεν αποδείχθηκε πιο οικονομικό π.χ. από κάποια 2λιτρα μεγάλα αυτοκίνητα αντίστοιχης ισχύος.

Το εξαιρετικό στήσιμο του αυτοκινήτου αποδεικνύεται όταν αποφασίσεις να το πιέσεις στο δρόμο, οπότε διαπιστώνεις ότι κρατάει πολύ καλά, είναι εξαιρετικά σταθερό στις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητοδρόμου, έχει πολύ καλή κατευθυντικότητα και στρίβει με ακρίβεια στις γρήγορες στροφές, χωρίς να σε αιφνιδιάζει.

Σε περίπτωση που το θελήσεις και το επιδιώξεις μπορείς να δημιουργήσεις μια αρχή τάσης για υπερστροφή, η οποία όμως ελέγχεται άμεσα από το ESP (που ενεργοποιήθηκε πολλές φορές κατά τη δοκιμή μας, ακόμα και σε συνθήκες βόλτας μέσα στην πόλη, κάτι που δείχνει πόσο χρήσιμο είναι σε αυτοκίνητα με τόσο μεγάλη ροπή σε δρόμους τόσο άθλιους όσο οι ελληνικοί).

Το τιμόνι είναι ακριβέστατο, αλλά στις χαμηλές ταχύτητες υπερβολικά ελαφρύ, μη παρέχοντας καλή πληροφόρηση για την επαφή των ελαστικών με το δρόμο. Ευτυχώς όσο ανεβαίνει η ταχύτητα σφίγγει αισθητά, γιατί με ένα αυτοκίνητο που μπορεί να κινηθεί τόσο γρήγορα σε δρόμους με συνεχείς στροφές, η οδήγηση θα ήταν από αδιάφορη ως βαρετή χωρίς αίσθηση στο τιμόνι.

Θα θέλαμε όμως να είναι πιο βαρύ ακόμα και στις χαμηλότερες ταχύτητες, γιατί γρήγορη οδήγηση μπορεί να γίνει και με 50 χλμ./ώρα σε δρόμους με κλειστές στροφές. Τέλος, τα φρένα είναι καλά σε αίσθηση και απόδοση και ανταποκρίνονται στις ανάγκες του αυτοκινήτου.

Όπως ήταν αναμενόμενο, αν και η ποιότητα κύλισης είναι γενικά καλή, η άνεση δεν είναι σπουδαία, ιδιαίτερα σε δρόμους με πολλές ανωμαλίες. Το αυτοκίνητο δεν γίνεται κουραστικό στο ταξίδι, αλλά ιδιαίτερα τις εγκάρσιες ανωμαλίες που έχουν πολλοί δρόμοι στην Αθήνα τις αισθάνεσαι αρκετά.

Συνολικά η συμβίωση με το A5 αφήνει την αίσθηση ενός αυτοκινήτου ασφαλούς και ποιοτικού, που προορίζεται για μεγάλα ταξίδια και βρίσκεται στο στοιχείο του έξω από την πόλη, όπου μπορεί να σε ταξιδεύει ξεκούραστα, γρήγορα, άνετα, χωρίς θόρυβο και -κυρίως- με ασφάλεια.

Προφανώς από πλευράς πρακτικότητας δεν μπορεί να συναγωνιστεί ένα αντίστοιχου μεγέθους σεντάν, αλλά (όπως π.χ. το εξαιρετικό A4, που είναι εξίσου καλό στο δρόμο), αλλά όποιος αγοράζει ένα κουπέ το κάνει εκτός από τα λειτουργικά και με αισθητικά κριτήρια, τα οποία σίγουρα αυτό το κουπέ της Audi τα ικανοποιεί απόλυτα.
Υπέρ

* Κινητήρας
* Επιδόσεις
* Οδική συμπεριφορά
* Κιβώτιο με 6 ταχύτητες
* Ποιότητα
* Εργονομία
* Χώρος αποσκευών
* Εξοπλισμός

Κατά

* Χώροι πίσω επιβατών
* Άνεση
* Μακριές σχέσεις κιβωτίου
* Αίσθηση τιμονιού στις χαμηλές ταχύτητες
ΕικόναΕικόναΕικόνα

Απάντηση

Επιστροφή στο “Νέα μοντέλα αυτοκινήτων”